Så här enkelt fungerar det:
1. Kontakta först ditt försäkringsbolag
När olyckan varit framme och du behöver hjälp kontaktar du först ditt försäkringsbolag. Därifrån får du ett skadenummer som vi refererar till i kontakten med försäkringsbolaget. När du anmält din skada och fått ditt skadenummer så kan du enkelt använda vårt formulär här på sidan.
3. Skadebesiktning
Utifrån dina inskickade uppgifter och bilder räknar vi fram ett kostnadsförslag som vi skickar till ditt försäkringsbolag. Vi får sedan svar om skadan är ersättningsbar och eventuell självrisk.
4. Reparationstillfället
Dagen du lämnar bilen till oss kan försäkringsbolaget eventuellt besikta din bils skada. Efter detta påbörjar vi reparationen, riktar, byter och passar in de nya delarna. Bilen är nu klar för ev. lackering. Efter lackering kommer bilen tillbaka, monteras ihop och delarna passas in på nytt. Begagnade reservdelar skall sökas till alla skador (detta är något försäkringsbolagen kräver). Delarna får ej vara äldre eller sämre än det som satt på din bil.
5. När bilen är klar
Vi ringer dig när bilen är klar och bestämmer tid för avhämtning- Vid leveranstillfället betalar du eventuellt självrisken. Fråga gärna om du vill veta mer om reparationen. Fakta kring reparationen lagras av oss och ditt försäkringsbolag.
Så här vill vi ha bilderna – exempel på helbild:
Ta bild på hela bakre delen på bilen
Ta bild på hela bakre delen på bilen
Ta bild på hela sidan på bilen
Så här vill vi ha bilderna – exempel på närbild:
Ta närbild på hela skadan
Ta bild på skadan nära
Ta bild på skadan från sidan